Tata Steel Europe | GIS: Samen met Ownpower hebben we een zichtbare en blijvende cultuurtransformatie gerealiseerd.

Bij Tata Steel Europe wilde onze IT-organisatie GIS de klanttevredenheid aanzienlijk verbeteren. Uit een enquête bleek dat onze dienstverlening niet voldeed aan de verwachtingen van onze interne klanten. De score: 4,7 op een schaal van 10. We zagen een gebrek aan eigenaarschap, betrokkenheid en samenwerking over de hele linie.

Samen met Ownpower, en binnen het kader van Project Silence – gericht op het naadloos verbeteren van service en kostenefficiëntie – zijn we gestart met een actiegerichte cultuurverandering, met als kern accountability en samenwerking.

De aanpak van Ownpower – gebaseerd op vier fasen (Focus, Train, Retain en Sustain) – bracht ons:
• Afstemming op onze strategie en doelstellingen
• Inzicht in eigenaarschap, mindset en gedrag
• Praktische, eenvoudig toepasbare tools
• Structurele verankering via action learning

De resultaten spreken voor zich:
• Klanttevredenheid steeg binnen 2 jaar naar een 8,0
• Medewerkerstevredenheid nam toe met 13%
• Governance, samenwerking en transparantie verbeterden aanzienlijk
• En het volledige project werd binnen budget gerealiseerd

“Ownpower ondersteunde ons met een mensgerichte, praktische en effectieve aanpak die écht werkt.”